Wat is een mystery guest?
Mystery guests zijn mensen die zich voordoen als gewone klanten of bezoekers om de kwaliteit, de beleving en de veiligheid van een organisatie te testen. Ze kunnen worden ingezet voor verschillende doeleinden, zoals het verbeteren van de klanttevredenheid, het verhogen van de omzet, het naleven van de wetgeving of het voorkomen van cyberaanvallen. In dit artikel bespreken we enkele voordelen van het inzetten van mystery guests voor verschillende soorten organisaties.
Waarom zou u een mystery guest inzetten?
- U krijgt een objectieve en onafhankelijke feedback over uw bedrijf vanuit het perspectief van een echte klant of bezoeker.
- U kunt uw medewerkers motiveren en trainen om de beste service te bieden aan uw klanten of bezoekers.
- U kunt uw concurrentiepositie versterken door uw klanttevredenheid en loyaliteit te verhogen.
U kunt uw omzet en winst vergroten door meer klanten of bezoekers aan te trekken en te behouden.
Verbeterpunten identificeren
Door mystery guests in te zetten, kan bijvoorbeeld een horecaonderneming de kwaliteit van het eten, de service, de hygiëne en de sfeer beoordelen. Ook kan een mystery guest controleren of de medewerkers zich houden aan de regels voor alcohol- en leeftijdscontrole, of dat er sprake is van discriminatie of ongelijke behandeling. Met de feedback van de mystery guests kan een horecaonderneming verbeterpunten identificeren en actie ondernemen om de klanttevredenheid en de omzet te verhogen.
Huur eens een mystery guest in
Toneelvereniging Mare heeft ervaring met het spelen van een mystery guest. Wil je ook weten hoe jij de dienstverlening van jouw onderneming kunt verbeteren? Neem dan contact op via het contactformulier. Dan maken we z.s.m. een afspraak om de mogelijkheden te bespreken.